Monday, March 13, 2006

BBC News quotes Iran press omitting state control

BBC News features an aggregation of the Iranian press’s reaction to the IAEA decision to reports concerns about Iran to the UN Security Council. Among the newspapers quoted are Jomhuri-ye-Eslami, considered a mouthpiece of the fundamentalist Islamic Iranian Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei, al-Vefagh, produced by the official news agency of Iran, the Islamic Republic News Agency, Kayhan, published under the supervision of the Office of the Supreme Leader, Tehran Times, which has a record of publishing anti-Semitic articles[1] and Resalat, considered a hardline newspaper. Additionally, all media in Iran must be approved by the Ministry of Islamic Guidance. Could the BBC not at least point this out?

1. See articles at ADL website, Jihad Watch and Nikoed Nederland.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home